Jsme tradiční rodinná firma a většinu všech výrobních procesů tvoří ruční práce. Kvalita každého dílu je zásadní pro výsledný zvuk a kvalitu nástroje. Právě proto si většinu dílů vyrábíme sami. Máme vlastní kovovýrobu, lisovnu, měchárnu, truhlárnu nebo potahovnu celuloidů. I po sto letech jsme lokální a většinu materiálů kupujeme v České Republice.
Dřevo nakupujeme výhradně z českých lesů. Používáme tradiční druhy jako je smrk, lípa, olše, buk, jasan nebo ořech. V truhlárně se dřevo nahrubo opracuje a nařeže a dle původních výrobních plánů se připraví jednotlivé díly ke slepení. K lepení jednotlivých dílů používáme speciální lepidla na dřevo nebo tradiční směs kostního a kožního klihu, který zaručí dokonalé spojení všech dílů akordeonu či heligonky. Všechny díly musí sedět přesně na milimetr, aby nástroj správně hrál a nikde neunikal vzduch. Po zaschnutí se nástroj nahrubo obrousí a následně se “modeluje” – zakytují se drobné nedokonalosti dřeva a pomocí smirkových papírů a pilníků se opracuje do hladka.
KOVOVÝROBA A LISOVNA
Díky originálním lisům jsme schopni si veškeré kovové součásti nástroje vyrobit sami. Ať už jsou to kovová táhla basových knoflíků, příklopky a, nebo kovové rožky na měchy. Zde vznikají i plastové díly akordeonu či heligonky – klávesy, basové knoflíky, rámečky měchu menších nástrojů a rejstříky pravé i levé ruky.
VÝROBA MĚCHŮ PRO HELIGONKU A HARMONIKU
Měchy vyrábíme ze speciálního papíru – tzv. prešpánu. Ten nejprve nastříháme na požadovanou velikost a následně nalepíme na pomocný rámeček. Slepíme rohy měchu jemnou kůží pro zachování pružnosti. Pak celý měch potáhneme plátnem. Barva měchu je vždy na volbě zákazníka. Nakonec hrany měchu potáhneme tzv. povazbou, která měch chrání před poškozením. Stejně tak kovové rožky. Nakonec hotový měch nalepíme na rámeček, se kterým bude po zaschnutí vsazen do akordeonu nebo heligonky.
POTAHOVÁNÍ CELULOIDEM
Když je tělo akordeonu – tzv. postávka – dokonale opracovaná a začištěná, potahuje se celuloidem. Ten se nejprve nechá ve výparech acetonu změknout, aby ho bylo možné tvarovat. Následně se s pomocí disperzního lepidla musí velice rychle a přitom přesně natáhnout na postávku. Takto pak schne minimálně 14 dnů.
FRÉZOVÁNÍ PŘÍKLOPEK PRO AKORDEON
Když je kovová i dřevěná část potažená celuloidem, frézují se na jednoduché fréze dle konkrétních šablon vytvořených pro každý model příklopky. Příklopka je ta část akordeonu, která zaujme na první pohled z hlediska designu, proto stále pracujeme na nových typech. Příklopky heligonek se frézují strojově, nebo ruční pilkou s maximálním důrazem na přesnost.
LEŠTĚNÍ CELULOIDU
Postávka potažená celuloidem se po dokonalém zaschnutí vyleští pomocí speciálních past a leštících kartáčů. Akordeon má dokonalý lesklý vzhled, který má dlouhou trvanlivost.
KOMPLETACE HELIGONKY A HARMONIKY
Přichází čas vdechnout akordeonu život, vzniká basová mechanika a mechanika tzv. diskantu – pravé ruky. Instalují se táhla a další součástky, které musí sedět v otvorech přesně na milimetr, aby byl zachován jejich hladký pohyb uvnitř těla akordeonu a zvuk tak nebyl ničím rušen.
VENTILKOVÁNÍ A ZALÉVÁNÍ VOSKEM U AKORDEONU
Do kobylek se seřadí jednotlivé hlásky, které jsou předtím osazeny ventilky. Ty zabrání tomu, aby se vzduch vracel při pohybu měchu zpět. Pořadí hlasů má svá přesně daná pravidla. Nakonec se hlásky zalijí speciálním voskem, který je v kobylkách upevní.
LADĚNÍ AKORDEONU
Přichází na řadu poslední, nejdůležitější krok. Mistr ladič s dokonalou přesností ladí hlásky tak, aby zvuk vycházející z akordeonu obstál i před hráči s dokonalým sluchem.
BALENÍ
Po finální kontrole nástroje přichází na řadu balení a odeslání zákazníkovi. Pokud si nástroj nemůžete vyzvednout osobně, uložíme ho do pouzdra nebo batohu, pečlivě zabalíme do krabice a odešleme přepravní společností kamkoliv na světě, přičemž klademe důraz na maximální možnou bezpečnost přepravy.